Etiketler

, ,

Şakir’le Prag’da buluştuk geçtiğimiz hafta, sağ olsun bana kitaplar getirdi. Aslında getirdiği kitapları çantasında bulamayınca bana yanına aldığı kitaplardan birini verdi: Noah Cicero‘nun İnsanlık Savaşı*… Prag-Ostrava, Ostrava-Prag trenlerinde okuduğum bu anlatımcı şiirlerden çarpıcı monolog ve diyologlar not ettim defterime:

İnsanlar büyüyünce değişir

Daha kötü olurlar

Para endişesi başlar. Para her şeyi tüketen bir düşünceye dönüşür. Sonra da insan ölür.

***

İnsanlar birini öldürdüklerinde hapse giriyor

Ama askerler kahraman oluyor

Ben bunu anlamıyorum

***

“Ben insanım bir şeyler yapabilmeliyim”

“Öfkelenmek dışında yapabileceğin bir şey yok”

“Peki ya Budistlerin Vietnam’da yaptıkları gibi kendimi yakarsam?”

“Haberlere çıkarsın, o kadar.”

***

“Doktora özgür olmak istediğimi söyledim, o yüzden bana daha çok ilaç verdi” dedi Jimmy

“İşe yarıyor mu?” dedi Melissa

“Artık özgür olmak istemiyorum” dedi Jimmy

“Şimdi ne olmak istiyorsun?” diye sordu Melissa

“Sarhoş olmak.”

***

İnsanlık savaşı bitmez

İnsanlar var olduğu müddetçe

Savaş olacak.

417630

* Noah Cicero, İnsanlık Savaşı, Çev: Gonca Gülbey, 2013, 112 sayfa